مشاور، طراح و مجری پروژه های فیبر نوری
ترنسیور فیبر نوری و انواع آن
چهار شنبه 10 شهريور 1395 ساعت 16:36 | بازدید : 218 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )
ترنسیور فیبر نوری که شامل فرستنده و گیرنده در یک ماژول می باشد، تجهیز بسیار مهمی در ارسال و دریافت اطلاعات می باشد که ارسال اطلاعات را از طریق فیبر نوری تضمین می کند. بازار و مارکت در حال حاضر انتخاب وسیعی از ترنسیور فیبر نوری برای استفاده در انواع مختلف،از لحاظ جنس سیم، نوع فیبر نوری و طول موج و ... ارائه می دهد.
گروهی از شرکت ها به هم پیوستند تا بر روی پکیج های استاندارد به توافق برسند که توافق چند منبعی (MSA) نیز نامیده می شود. پکیج های استاندارد به مشتریان کمک می کنند که نسبت به نیازشان بهترین انتخاب ترنسیور را داشته تا بدون نیاز به طراحی دوباره از ترنسیور های متفاوت استفاده نمایند. در این مقاله، برخی از ترنسیورهای متداول فیبرنوری با توجه به پکیج های استاندارد معرفی شده اند.
ترنسیور فیبر نوری
ترنسیور 9 پین
این ترنسیور همچنین به عنوان ترنسیور 1x9 نیز شناخته می شود. این ترنسیور یک ردیف پین خروجی در پشت دستگاه دارد. واسط فیبر نوری به کار رفته در آن معمولا ST و داپلکس SC می باشد. این ترنسیورها به طور عمده در سوئیچ های نوری، کانورتور های سینگل مود یا مالتی مود و در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد.

ترنسیور GBIC
ترنسیور GBIC از جمله ترنسیور مبدل رابط های گیگابیتی می باشد ، یک رابط پلاگین به گونه ای طراحی شده که یک رابط pluggable را برای اتصال به Gigabit Ethernet مهیا می کند. این ترنسیور یک استاندارد رابط الکتریکی قابل تعویض ارائه می دهد که می تواند دامنه وسیعی از رسانه های فیزیکی از مس تا فیبر سینگل مود با طول موج بلند تا مسافت های زیاد و طول صدها کیلومتر پشتیبانی کند.

ترنسیور SFF
ترنسیور فاکتور فرم کوچک (SFF)، ترنسیور نوری فشرده ای می باشد که در ارتباطات نوری برای کاربردهای مخابراتی و ارتباطات داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با ترنسیور 9 پین و GBIC، ترنسیور SFF اندازه کوچکتری دارد و در فضای کم، پورت های بیشتری در اختیار ما قرار می دهد. ترنسیور SFF ‎ 10 یا 20 I / O‏ (ورودی / خروجی) دارد که به بورد اصلی لحیم شده است.

موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دفتر فروش تجهیزات فیبر نوری و آدرس fiber.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 25
:: بازدید سال : 84
:: بازدید کلی : 1261