مشاور، طراح و مجری پروژه های فیبر نوری
تکنولوژی GPON
دو شنبه 10 فروردين 1394 ساعت 11:29 | بازدید : 136 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

امروزه با توجه به نیاز های گوناگون مردم ،تقاضای آنها برای داشتن اینترنت با پهنای باند بالا افزایش یافته است. ترویج دور کاری،تماشای کانال های تلویزیونی HD متعدد و گاهاً استفاده از چندین تلویزیون به صورت همزمان در خانه، آپلود و دانلود فایل های چند رسانه ی و استفاده از سرویس های Peer-to-Peer ،بازی های آنلاین ،استفاده از شبکه های اجتماعی،اشتراک گذاری داده ها همه و همه منجر به ایجاد نیاز به ظرفیت بالا در اینترنت شده و آوردن فیبر نوری به منازل پاسخی قطعی به این تقاضا خواهد بود.
یکی از راه های ارائه فیبر به منازل استفاده از تکنولوژی ‏GPON(Gigabit Passive Optical Network)‎ است.تکنولوژی GPON یک مکانیزم دسترسی Point-to-Multi point بوده و مشخصه اصلی آن استفاده از تقسیم کننده های پسیو در شبکه های توزیعی فیبر نوری می باشد بدین معنا که تنها یک فیبر از مراکز ارائه دهنده ،دریافت و به چندین مصرف کننده شامل منازل و مشاغل کوچک ارائه خواهد شد.سرعت اشتراک گذاری GPON در ظرفیت downstream(انتقال داده از سرویس دهنده به سرویس گیرنده-دانلود) ، 2.488Gbps و در ظرفیت Upstream  (انتقال داده از سرویس گیرنده به سرویس دهنده-آپلود)، 1.244Gbps می باشد .در اغلب موارد سیگنال های downstream به تمام نقاط اشتراک گذاری شده broadcast میشود اما جهت حفظ داده های خصوصی هر کاربر از استراق سمع سایر کاربران ،داده ها در این تکنولوژی رمزنگاری می شوند.گرچه فناوری های دیگری نیز قادر هستند زمینه FTTH (فیبر تا منازل) را فراهم کنند اما بطور کلی تکنولوژی GPON قوی ترین کاندیدا برای استفاده گسترده می باشد.
Passive Optical Network (PON ) ‎  در واقع شکلی از شبکه های فیبر نوری است که میزان فیبر نوری و سایر تجهیزات مربوط به آن و تعداد دفاتر در ارتباط با end-user ها را نسبت به معماری Peer-to-Peer کاهش می دهد.

 


موضوعات مرتبط: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اخطار به اپراتور اتصال فیبر نوری منازل
پنج شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 11:38 | بازدید : 140 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت پروژه اتصال فیبر نوری به منازل (FTTX) که توسط ایرانیان نت باید اجرا شود بیان کرد: دوره ی انحصار اپراتور اتصال فیبر نوری منازل در تابستان سال 95 به پایان می رسد، در صورتی که تاکنون کار جدی در این زمینه انجام نشده و این اپراتور نسبت به تعهدات خود بسیار عقب می باشد. پس از این زمان سایر اپراتورهای دارای پروانه ارتباطات ثابت باند پهن می توانند شبکه فیبر نوری ایجاد کنند.
وی با اشاره به عظیم بودن پروژه و با توجه به تعهداتی که این اپراتور در پروانه نسبت به این پروژه داده است گفت: مدت هاست در دنیا رگولاتوری های مختلف در تلاشند فعالیت اپراتور های ارتباطی را مستقل از تکنولوژی و بدون محدودیت تعریف کنند و پروانه ای که بر مبنای یک تکنولوژی خاص باشد کمتر دیده می شود. پروانه اپراتور فیبر نوری ( ایرانیان نت) مبتنی بر یک تکنولوژی خاص می باشد و در حال حاضر توجیح فنی و اقتصادی ندارد در صورتی که در زمان اعطای پروانه به این اپراتور داشت.
در پروانه ی فعالیت این اپراتور فرایندی جهت اخطار و تذکر اول، اخطار دوم، جریمه، تعلیق و لغو پروانه در نظر گرفته شده است که تاکنون یک اخطار به این اپراتور داده شده است.
وزیر ارتباطات پیش از این از رفع مشکلات این پروژه و واریز 200 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه خبر داد.

 

برای اطلاع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ایرانیان نت


موضوعات مرتبط: اخبار , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبدل فیبر نوری
سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 10:57 | بازدید : 131 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


همزمان با پیشرفت تکنولوژی و رویکرد سازمان ها به استفاده از شبکه های کامپیوتری و تبادل اطلاعات از نقاطی با فاصله ی زیاد از هم، تقاضای کاربران برای داشتن امکان ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت زیاد بالا رفته و استفاده از بستر های سیم مسی جواب گو نمی باشد.
از این رو فیبر نوری با توجه به مزیت های زیاد آن از جمله پهنای باند بالا، جایگزین سیم مسی شده است.
 فیبر نوری داده ها را به صورت سیگنال های نوری ارسال می نماید. در نتیجه استفاده از فیبر نوری در شبکه مستلزم استفاه از دستگاهی برای تبدیل سیگنال های مختلف به سیگنال نوری می باشد که مبدل فیبر نوری یا کانورتور فیبر نوری نام دارد.
مبدل ها در دسته بندی های مختلفی شامل ویدئو کانورتور، مدیا کانورتور و کانورتور تلفن ارائه می شوند که این دسته بندی ها بر اساس نوع سیگنال تبدیلی به سیگنال نوری می باشد.
ما قادر به ارائه ی مبدل های فیبر نوری با برند OPF بلژیک می باشیم. برای اطلاع از مدل های مختلف این مبدل ها بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
مبدل فیبر نوری


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راه اندازی گوگل فایبر در بستر فیبر نوری
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 15:30 | بازدید : 102 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

گوگل فایبر سرویس جدیدی می باشد که توسط گوگل در سال 2014 با کار بر روی 34 شهر در 9 منطقه در سراسر امریکا برای ایجاد شبکه های جدید فیبر نوری مطرح شده است.
طراحی و ارائه ی این سرویس زمان بر بوده و نیازمند همکاری دولتمردان این شهر ها و بررسی زیرساخت، جاده ها، مسیر های زیر زمینی آب و برق و همچنین فراهم کردن مجوز ها و اطمینان از امادگی شهر برای طراحی و ساخت می باشد.
سرعت این سرویس 100 بار سریع تر از سرعت پهنای باند های امروزی معادل با 1 گیگابیت (1000 مگابیت) در ثانیه می باشد. هزینه ی این سرویس 120 $ در ماه برای سرویس تلویزیون+ اینترنت گیگابایتی و 70$ برای اینترنت گیگابایتی بدون تلویزیون می باشد که در مقایسه با هزینه ی ISP ها با توجه به سرعت پایین آنها در کنار اینترنت نامحدود برای مشترکین عادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دانلود فوری و تلویزیون منحصر به فرد از امکانات بی پایان این سرویس می باشند که به شرح زیر می باشند.

اینترنت فوق سریع

با وجود این امکان زمان بافرینگ بسیار کوتاه شده و امکان گفت گوی تصویری با کیفیت عالی در زمان طولانی، آپلود ویدئو های خانوادگی و امکان اجرای بازی های آنلاین مورد علاقه ی شما فراهم شده است.

تلویزیون منحصر به فرد

این سرویس تماشای 150 کانال و دهها هزار تصاویر و فیلم های درخواستی همه در یک مکان و استفاده از جستجوی هوشمند برای پیدا کردن برنامه مورد علاقه و کشف امکانات جدید را فراهم می نماید.
همچنین این تلویزیون دارای امکان ارائه ی تلوزیون HD شفاف کریستالی می باشد که به دلیل استفاده از فیبر فراهم شده زیرا فیبر فضای بیشتری به منظور فشرده سازی کمتر فراهم میکند که موجب ایجاد پهنای باند لازم برای ارائه ی تصاویر HD می شود.
با استفاده از دستگاه DVR امکان ضبط بیش از 8 تصویر همزمان و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی در جعبه ی شبکه با ذخیره سازی بیش از 500 ساعت از تصاویر تلویزیون فراهم می شود.
برای کنترل بهتر تلویزیون امکان دانلود نرم افزار تلویزیون گوگل فایبر در دستگاه اندرود یا IOS شما و تبدیل هر دستگاه سازگار دیگری به یک کنترل از راه دور فوق العاده ایجاد شده است.
این سرویس در کنار مزیت های خود معایبی نیز دارد که در زیر یه آنها اشاره می نماییم:

• با توجه به پیچیدگی و حجم زیاد، این پروژه زمان بر بوده و برنامه ی مشخصی برای کشور های دیگر تعیین نشده است.
• داشتن امکان سرعت گیگابیتی در زمانی که بیشتر کاربران دارای اینترنت با سرعت محدود می باشند کارایی بالایی ندارد. درواقع زمانی می توان از این سرعت استفاده نمود که طرف مقابل هم دارای اینترنت گیگابیتی باشد تا امکاناتی نظیر ویدئو کنفرانس با کیفیت HD و امکان بازیهای حجیم آنلاین فراهم شود.
• با ورود گسترده ی گوگل فایبر، گوگل قادر به داشتن اطلاعات بیشتری از خانوار ها خواهد بود. درواقع تمام برنامه های مشاهده شده توسط خانوارها در گوگل ثبت خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

گوگل فایبر

برچسب‌ها: فیبر , فیبر نوری ,

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تجهیزات پسیو فیبر نوری
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 15:27 | بازدید : 118 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا در اجرای شبکه های فیبر نوری موجب کاهش مشکلات احتمالی و افزایش عملکرد شبکه می شود از این رو ما محصولات Datwyler سوئیس را به دلیل کیفیت بالای آنها به شما پیشنهاد می دهیم.
این تجهیزات در انواع پچ کورد، پچ پنل، کانکتور، کوپلر، آداپتور، پیگتیل، اتنیتور و کاست ارائه می شوند که در مدل های مختلف ارائه می شوند.
ما به عنوان نمایندگی Datwyler با ارائه ی انواع تجهیزات پسیو فیبر نوری Datwyler مطابق با نیاز مشتریان، در تلاشیم تا رضایت مشتریان خود را جلب نماییم.
برای اطلاع از انواع مدل های این تجهیزات بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
تجهیزات پسیو فیبر نوری


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توپولوژی شبکه
چهار شنبه 29 بهمن 1393 ساعت 13:58 | بازدید : 104 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

نوع آرایش و پیکره بندی شبکه های کامپیوتری ویا الگوی هندسی برای اتصال نودها را توپولوژی شبکه می گویند. آگاهی از نوع توپولوژی بکار رفته در پیاده سازی شبکه عامل مهمی در جهت عیب یابی و برطرف نمودن خطاهای احتمالی در شبکه خواهد بود.
توپولوژی های رایج در شبکه های کامپیوتری را می توان به سه دسته اصلی Bus، StarوRing تقسیم کرد:

توپولوژی خطی(Bus) :
توپولوژی های شبکه متداول ترین توپولوژی که در شبکه های محلی مورد استفاده قرار می گیرد توپولوژی Bus است.این نوع توپولوژی ساختار ساده ای داشته و تمام کامپیوتر ها در آن تنها به یک کابل اصلی متصل شده و از این کابل برای انتقال داده ها استفاده می کنند.بدلیل سادگی توپولوژی Bus امکان بروز خطا در این نوع شبکه کاهش می یابد اما در صورت بروز مشکل ،عیب یابی آن کار چندان ساده ای نخواهد بود زیرا باید نود های زیادی را برای کشف خطا مورد بررسی قرار داد.مهمترین ضعف شبکه های مبتنی بر توپولوژی خطی آن است که در صورت قطع کابل اصلی یا Back bone شبکه ارتباط بین نود های شبکه نیز قطع شده و کل شبکه از کار خواهد افتاد. نحوه کاردر این توپولوژی بدین صورت است که هرگاه کامپیوتری بخواهد بسته یی را برای کامپیوتر دیگری ارسال کند آدرس کامپیوتر مقصد را به بسته اطلاعاتی خود افزوده و آن را بر روی Back bone شبکه قرار می دهد. این اطلاعات از طریق کابل اصلی برای تمام کامپیوتر های موجود در شبکه ارسال می شود و کامپیوتری که آدرس آن با آدرس کامپیوتر مقصد منطبق باشد بسته ارسالی را دریافت می کند.

توپولوژی ستاره ی (Star) :
توپولوژی های شبکه در این پیکره بندی تمام کامپیوترهای موجود در شبکه عموماً به یک دستگاه مرکزی بنام هاب متصل می شوند.کابلی که کار اتصال را انجام می دهد از یک سر به کارت شبکه کامپیوتر و از سر دیگر به هاب متصل می شود.علی رغم استفاده از حجم زیادی از کابل،مدیریت و خطا یابی در این نوع شبکه ها آسان تر از شبکه های Bus بوده و آسیب دیدگی یک کابل می تواند تنها بر روی عملکرد یک کامپیوتر اثر گذاشته و کار سایر کامپیوتر ها را با اختلال مواجه نکند. هنگام تبادل اطلاعات در این توپولوژی ، داده ها ابتدا از مبداء به هاب فرستاده شده و هاب آنها را برای کامپیوتر مقصد ارسال می کند.با توجه به وابستگی که نودها به دستگاه مرکزی دارند در صورت بروز مشکل و از کار افتادن هاب تمام شبکه نیز غیر قابل استفاده خواهد شد.

توپولوژی حلقه ی(Ring) :
توپولوژی های شبکه در توپولوژی حلقه ی تمام نود های شبکه بصورت یک حلقه به هم متصل اند یعنی هر نود تنها با دو نود مجاور خود ارتباط داشته و اطلاعات را از یکی گرفته و به نود بعدی و فقط در یک جهت ارسال می کند.در این نوع توپولوژی می توان از کابل فیبر نوری بعنوان رسانه انتقال جهت بالا بردن سرعت ارسال اطلاعات استفاده کرد.کابل های دیگری نظیر کابل مسی نیز در این شبکه ها کاربرد دارند. در شبکه های حلقه ی وقتی نودی بسته ی را دریافت می کند ابتدا آدرس مقصد آن را با آدرس خود مطابقت داده و در صورت عدم تطابق سیگنال را تقویت و به نود بعدی ارسال می کند این کار بین تمام نودها تکرار می شود تا بسته در مقصد مورد نظر دریافت شود. به همین علت است که خرابی یک گره ترافیک کل شبکه را با مشکل مواجه کرده و کار شبکه را به کلی مختل می کند.

برای اطلاع بیشتر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید:


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کابل فیبر نوری
دو شنبه 6 بهمن 1393 ساعت 10:18 | بازدید : 136 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

کابل فیبر نوری نوعی رسانه ی انتقال سریع با پهنای باند بالا می باشد که امروزه جایگاه ویژه ای در ارتباطات دارد. در ارتباطات با مسافت بالا استفاده از فیبر نوری بسیار مقرون به صرفه می باشد.
کابل فیبر نوری Datwyler در انواع single mode و multi mode تولید شده است که دارای کارایی indoor و outdoor می باشند. این کابل ها به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا در ساخت فیبر و غلاف آن ها دارای انعطاف پذیری ومقاومت بالا می باشند. همچنین این کابل ها ضد حریق می باشند.
این دفتر فروش با ارائه ی انواع کابل با لایه محافظ Loose Tube و Tight Buffer در انواع مختلف داکتی، هوائی، داکتی-هوائی و برای مصارفIndoor و Outdoor و... جایگاه خاصی در صنعت فیبر نوری دارد.
برای اطلاع از انواع مدل های فیبر نوری Datwyler ارائه شده توسط ما بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
کابل فیبر نوری


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دفتر فروش تجهیزات فیبر نوری و آدرس fiber.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 50
:: بازدید ماه : 50
:: بازدید سال : 109
:: بازدید کلی : 1286