مشاور، طراح و مجری پروژه های فیبر نوری
راهکار اداری – تجاریFTTO
سه شنبه 1 خرداد 1397 ساعت 13:17 | بازدید : 31 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

آینده نگرانه، با انرژی کارآمد، مقرون به صرفه

FTTO

FTTO یک ساختار کابل کشی استاندارد برای محیط های اداری است. تا چند سال گذشته، نصب کابل فیبر نوری در ساختمان ها بسیار پیچیده و پرهزینه بود اما در سال های اخیر، این ذهنیت به کلی از بین رفته و با بالا رفتن هزینه ی تولید کابل مسی استفاده از کابل فیبر نوری به شدت افزایش یافته است. خواباندن کابل Cat7 به دلیل افزایش حجم شیلد، بسیار زمان بر است. همین طور متد نصب فیبر نوری پربازده تر و کم هزینه تر شده است، بنابراین کفه ترازو به سمت فیبر نوری سنگین تر شده و استفاده از آن مزایای بیشتری دارد. امروزه هزینه خرید ،نصب و کابل کشی کابل فیبر نوری از کابل مسی بسیار ارزان تر بوده، همچنین پایداری کابل نوری از کابل مسی بیشتر است چرا که استانداردهای کابل مسی به علت پیشرفت تکنولوژی به طور متوسط هر ده سال یک بار عوض می شوند اما در مقابل استانداردهای فیبرنوری ماندگارتر می باشد.
در اینجا به بررسی هزینه های دراز مدت راه اندازی و اجرای کابل کشی ساختمان های اداری پرداخته شده است. دو مفهوم کابل کشی ساخت یافته مبتنی بر مس با یونیت توزیع طبقات و راهکار FTTO تحت بررسی قرار می گیرند.
محاسبات نشان می دهد گرچه هزینه های سرمایه گذاری اولیه برای تکنولوژی اکتیو(سوئیچ های طبقات) مس به مراتب ارزان تر از FTTO است اما گرانی کابل مس و هزینه های ایجاد اتاق سرور آن باعث میشود در کل هزینه های اولیه ی سرمایه گذاری راهکار FTTO بهینه تر باشد. هزینه های کلی شامل هزینه ی اولیه نصب، راه اندازی، برنامه ریزی و جایگزینی دستگاه در معماری مس در تمام حالات بالاتر از کابل کشی FTTO است.
رسانه ی فیبر نوری آینده نگرانه بوده و بعید به نظر می رسد که این کابل کشی در آینده منسوخ شود چرا که نسبت به تمام مدیا های موجود حداکثر پهنای باند قابل دسترسی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین ممکن است فناوری مس در آینده ی نزدیک جایی در ساختار کابل کشی نداشته باشد و همین امر باعث شده سرمایه گذاری بر روی آن در دراز مدت صرفه ی اقتصادی نداشته باشد ضمن اینکه فاصله و سرعت محدود این کابلها نیز جای تامل دارد! در هر صورت عملکرد فیزیکی مس نسبت به شبکه ی فیبر نوری بسیار پائین تر است.

با FTTO در هزینه های دفتر کار خود صرفه جویی کنید.

• کاهش هزینه ی سرمایه گذاری
FTTO تا 30% هزینه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد. وقتی که شما تجهیزات اکتیو و پسیو کمتری استفاده می کنید این به معنای کاهش هزینه های سرمایه گذاری شماست. علاوه بر این ساختار FTTO بسیار آینده نگرانه است. هنگامی که شما به تاثیرات طولانی مدت و زمان استهلاک آن فکر می کنید هزینه های راه اندازی FTTO بسیار کم تر از روش های دیگر است.

• کاهش هزینه ی عملیاتی
به لطف ساختار FTTO که به محلی برای توزیع در طبقات نیاز ندارد، سرویس دهی شبکه آسان تر شده و هزینه های عملیاتی نیز کاهش می یابد، یعنی لازم نیست هیچ هزینه ی اضافه ی برای رسیدگی و نگهداری از سیستم تهویه هوا، اعلام حریق، برق UPS و غیره در محل توزیع، پرداخت کنید در حالیکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید. مزیت دیگر آن عدم نیاز به متخصص IT در محل است.

• انعطاف پذیری و آرایش منظم
FTTO تا 60% زمان نصب و راه اندازی را کاهش می دهد. همانطور که گفتیم در شبکه های FTTO میزان تجهیزات پسیو و اکتیو بطور قابل توجهی کاهش می یابد. با توجه به ماهیت" ارتقاء ظرفیت با توجه به نیاز" ساختار FTTO، این ساختار بسیار انعطاف پذیر است. کاربران جدید، سرویسها و اپلیکیشن های جدید را می توان به راحتی به شبکه اضافه کرد و کلیه ی تغیرات فیزیکی، جابجایی ها، تنظیمات شبکه، ارتقاء سیستم و یکپارچه سازی با شبکه ی موجود، بدون توقف کار امکان پذیر است.

علاوه بر این اگر به آرایش منظم و عدم شلوغی کابل کشی و جاگذاری تجهیزات اهمیت می دهید این ساختار پاسخگوی شماست چرا که مجبور نیستید از کابل های متعدد برای ارائه ی سرویس های گوناگون به میز کار پرسنل خود، استفاده کنید زیرا تمام المانها از جمله تلفن، تلفن ویپ، اینترنت و... بر روی یک کابل فیبر نوری قابل انتقال بوده و به دلیل ماهیت عدم نویز پذیری می تواند در کنار کابل برق در داکت، لوله و... قرار گیرد در نتیجه حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد

علاوه بر این اگر به آرایش منظم و عدم شلوغی کابل کشی و جاگذاری تجهیزات اهمیت می دهید این ساختار پاسخگوی شماست چرا که مجبور نیستید از کابل های متعدد برای ارائه ی سرویس های گوناگون به میز کار پرسنل خود، استفاده کنید زیرا تمام المانها از جمله تلفن، تلفن ویپ، اینترنت و... بر روی یک کابل فیبر نوری قابل انتقال بوده و به دلیل ماهیت عدم نویز پذیری می تواند در کنار کابل برق در داکت، لوله و... قرار گیرد در نتیجه حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد .

FTTO

به عنوان جمع بندی می توانیم از مزایای ساختار FTTO به موارد زیر اشاره کنیم:
• در شبکه از هیچ دستگاه اکتیوی استفاده نمی شود در نتیجه هزینه های شما کاهش می یابد.
• از آنجا که تجهیزات بهینه شده است مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای تهویه ، منبع تغذیه و... نخواهید بود.
• پهنای باند بالایی را نسبت به مدیاهای دیگر پشتیبانی می کند.
• هیچگونه محدودیت در مسافت اجرای پروژه نخواهید داشت.
• حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد و نسبت به تداخل مغناطیسی مقاوم است.
• با تغییر تکنولوژی نیاز به تغییر سیستم کابل کشی موجود نیست.

برای دسترسی به شبکه ی FTTO از چه راه حلی می توانیم استفاده کنیم؟
از آنجا که کاربران و مشترکین محدود کننده بین شبکه محلی پرظرفیت و Backbone شبکه می باشد تکنولوژی جدیدی برای شبکه نیاز است که مقیاس پذیر و ارزان باشد که ما به شما EPON (Ethernet Passive Optical Network) را پیشنهاد می کنیم.
EPON، دارای استاندارد اترنت می باشد و به شما اجازه می دهد در مقیاس اقتصادی از اترنت استفاده کنید. EPON از توپولوژی point-to-multipointبه جای توپولوژیpoint-to-point استفاده می کند،به همین خاطر هزینه کمتری صرف اتصال کاربران توسط کابل فیبر نوری به دفتر مرکزی می شود و با اتصال تجهیزات اکتیو در دو سر فیبر تمام اتصالات مدیریت می شود. همچنین EPON تجهیزات اکتیو مانند تقویت کننده ها را حذف میکند و به جای آن از تجهیزات پسیو که ساده تر، ارزانتر و ماندگارترند استفاده می کند.
EPON با توجه به امکان اختصاص آدرس خاص برای هر دسترسی پهنای باند بالایی به هر مشترک ارائه می دهد.
مهمترین مزیت EPON این نکته می باشد که شیوه های پیچیده ی گذشته را حذف کرده و به طور چشمگیری شبکه را ساده می نماید. شبکه مخابرات سنتی معماری پیچیده و چند لایه داشته در حالی که EPON تنها به یک روتر شبکه برای حمل IP نیاز دارد.
در آخر می توان گفت EPON برای تمام کاربردهای FTTO که شامل دیتا، صدا و تصویر می باشد مناسب می باشد. EPON یک شبکه به اشتراک گذاشته شده با پهنای باند بالا بوده و راه حلی مناسب برای ارائه دهندگان سرویس با هزینه مناسب و عملکرد قابل قبول می باشد.


موضوعات مرتبط: راهکارها , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پژوهشگران موفق به تغییر سرعت نور در خلا شده اند
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 ساعت 13:5 | بازدید : 33 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


این حقیقت که سرعت نور در خلا ثابت است (300000 Km/s)، یکی از پایه های اساسی علم فیزیک است اما به تازگی دانشمندان فیلیپینی موفق به تغییر سرعت نور در خلا شده اند.

کاهش سرعت نور لینک کامل خبر

موضوعات مرتبط: راهکارها , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اجزای اپتیکی پیشرفته – تضعیف کننده نوری
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 ساعت 15:9 | بازدید : 41 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

تضعیف کننده نوری چیست؟
تضعیف کننده نوری (یا تضعیف کننده فیبر نوری) یک دستگاه پسیو است که برای کاهش سطح قدرت سیگنال های نوری به کار می رود. مدار تضعیف کننده اجازه می دهد تا یک منبع شناخته شده از توان به وسیله یک فاکتور از پیش تعیین شده کاهش یابد و معمولا به صورت دسی بل نمایش داده می شود. تضعیف کننده نوری به طور کلی در کاربردهای سینگل مود در مسافت های طولانی برای جلوگیری از اضافه بار نوری در گیرنده استفاده می شود.

اصول تضعیف کننده نوری
تضعیف کننده نوری از چند اصل مختلف به منظور کاهش توان مورد نظر استفاده می نماید. تضعیف کننده ممکن است از تلفات گپ ، جذب، تکنیک و شیوه انعکاس، برای رسیدن به میزان کاهش سیگنال مورد نظر، استفاده نماید.

اصل اتلاف گپ
اصل اتلاف گپ در تضعیف کننده نوری به منظور کاهش سطح توان نوری و با قرار دادن دستگاه در مسیر فیبر با استفاده از یک پیکربندی داخل خط، عملی می شود. تضعیف کننده گپ برای جلوگیری از اشباع گیرنده استفاده می شود و نزدیک به فرستنده قرار داده می شود. این تضعیف کننده با استفاده از یک گپ طولی بین دو فیبر نوری و با عبور سیگنال نوری از یک فیبر نوری به دیگری باعث تضعیف می شود. این اصل نشان می دهد نور با انتقال در فیبر نوری و خارج شدن آن از فیبر نوری شروع به پخش شدن می کند. هنگامی که نور در فیبر نوری دریافت می شود، سمتی از آن در cladding به دلیل گپ و انتشار نور در این ناحیه تضعیف شده و افت پیدا می کند. اصل اتلاف گپ درشکل زیر نشان داده شده است.

اصل اتلاف گپ
تضعیف کننده اتلاف گپ تنها هنگامی که به طور مستقیم بعد از فرستنده قرار داده می شود میزان دقیق کاهش را اعمال می کند. این تضعیف کننده های پیش از فرستنده به توزیع بسیار حساس می باشند، که دلیل دیگری برای نگه داشتن دستگاه نزدیک به فرستنده برای حفظ اتلاف در سطح مورد نظر می باشد. هر چه تضعیف کننده اتلاف گپ از فرستنده دورتر قرار بگیرد، تایر کمتری خواهد داشت و اتلاف مورد نظر به دست نخواهد آمد. برای کاهش بیشتر سیگنال در مسیر فیبر، باید یک تضعیف کننده نوری با استفاده از تکنیک جذب یا بازتاب استفاده شود. توجه: شکاف هوا (گپ) بازتاب فرنل تولید می نماید، که می تواند برای فرستنده باعث مشکل شود.

اصل جاذب
اصل جاذب و یا جذب، به دلیل درصدی از اتلاف توان در فیبر نوری محاسبه میشود. این افت توان به دلیل نواقص و ناخالصی ها در فیبر نوری رخ می دهد به نحوی که انرژی نوری جذب و تبدیل به حرارت می شود. این اصل را می توان در طراحی یک تضعیف کننده نوری برای وارد کردن یک کاهش مشخص توان به کار گرفت.
اصل جذب با استفاده از مواد در مسیر نوری انرژی نوری را جذب می نماید. این اصل ساده با اینکه است، اما می تواند یک راه موثر برای کاهش قدرت در حال انتقال و / یا دریافت باشد.
اصل جاذب
اصل انعکاس
اصل انعکاس یا پراکندگی، اکثر تلفات توان در فیبر نوری را به عهده دارد که به دلیل ناخالصی در فیبر نوری به وجود آمده و موجب پراکندگی سیگنال می شود. نور پراکنده باعث تداخل در فیبر نوری می شود، در نتیجه مقدار نور منتقل یا دریافت شده را کاهش می دهد.
این اصل را می توان در تضعیف نمودن برنامه ریزی شده یک سیگنال استفاده نمود. مواد مورد استفاده در تضعیف کننده برای منعکس کردن یک مقدار شناخته شده از سیگنال ساخته شده و به کار می روند به همین دلیل فقط میزان مورد نظر سیگنال انتقال می یابد. این اصل بازتاب است که در شکل زیر نشان داده شده است.
اصل انعکاس
انواع تضعیف کننده نوری
طبق اصول تعریف شده برای کانکتورها، تضعیف کننده ها به سه دسته تقسیم می شوند: تضعیف کننده ثابت، تضعیف کننده متغیر گام به گام و تضعیف کننده متغیر پیوسته.

1.تضعیف کننده ثابت
تضعیف کننده های ثابت برای داشتن یک سطح ثابت تضعیف طراحی شده اند. تضعیف کننده ها از لحاظ تئوری می توانند برای ارائه هر مقدار از تضعیف مورد نظر، طراحی و به کارگرفته شود. تضعیف کننده ثابت معمولا برای کاربرد های تک حالت استفاده می شود.

2.تضعیف کننده متغیر گام به گام
یک تضعیف کننده متغیر گام به گام دستگاهی است که تضعیف سیگنال را در مراحل و پله های از قبل مشخص شده مانند 0.1 دسی بل، 0.5 دسی بل، یا 1 دسی بل تغییر می دهد. این تضعیف کننده ممکن است در کاربرد های برخورد با منابع توان نوری مختلف استفاده شود. برای مثال، اگر سه ورودی در دسترس وجود دارد، ممکن است نیاز به تضعیف سیگنال در سطح های مختلف برای هر یک از ورودی ها داشته باشیم. برعکس، این تضعیف کننده ها نیز ممکن است در شرایطی که در آن سیگنال ورودی ثابت است مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال سیگنال خروجی مورد نیاز بسته به دستگاه تغییر کند.
توجه: تضعیف کننده متغیر گام به گام باید در کاربرد هایی که در آن ورودی، خروجی، و تنظیمات عملیاتی شناخته شده است استفاده شود.

3.تضعیف کننده متغیر پیوسته
یک تضعیف کننده متغیر پیوسته تضعیف کننده نوری است که می تواند بر حسب تقاضا تغییر کند. به طور کلی دارای یک دستگاه در محل می باشد که اجازه می دهد تا تضعیف سیگنال به مقدار مورد نیاز تغییر نماید. تضعیف کننده متغیر پیوسته در محیط های کنترل نشده استفاده می شود که ویژگی های ورودی یا خروجی به طور مداوم نیاز به تغییر دارند. این امر اجازه می دهد تا اپراتور تنظیمات لازم تضعیف کننده برای اعمال تغییرات مورد نیاز با سرعت و دقت بدون هیچ گونه وقفه در کار خود را انجام دهد.
با توجه به انواع کانکتورهای های مختلف، انواع مختلفی از تضعیف کننده های نوری وجود دارد: تضعیف کننده LC، تضعیف کننده SC ، تضعیف کننده ST ، تضعیف کننده FC ، تضعیف کننده E2000 و غیره، که دارای فرول UPC / APC می باشد.
تضعیف کننده نوری معمولا به دو شکل بسته بندی آماده می شود: تضعیف کننده Bulkhead و تضعیف کننده In-Line . تضعیف کننده نوری Bulkhead را می توان درقسمت گیرنده وصل نمود. تضعیف کننده In-Line نوری شبیه یک پچ کورد فیبر است و معمولا بین پچ پنل و گیرنده استفاده می شود.
در شکل زیر یک تضعیف کننده نوری ثابت 10 دسی بل LC / UPC و یک تضعیف کننده نوری In-Line متغیر ‎0 ~ 60‏ دسی بل LC / UPC به LC / UPC را می توان مشاهده نمود.

تضعیف کننده نوری


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهکار آفیس های بزرگFTTB
پنج شنبه 11 ارديبهشت 1397 ساعت 4:32 | بازدید : 69 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

ما می دانیم که اتصال سریع و قابل اعتماد برای هر کسب و کاری ضروری است، اپلیکیشن های متعدد باید در 24 ساعت روز و 7 روز هفته کار کنند. برای پاسخگویی به نیازهای محیط تجاری پویا و دائماً در حال تحول شما، ما پیشنهاد می کنیم فیبر نوری را وارد کسب و کار خود کنید. فیبر نوری بهترین راه اتصال کسب و کار شما به جهان بوده و اتصالی است که از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند. ساختار FTTB بهترین روشی است که در آن فیبر نوری تا محل کار شما کشیده شده و راهکاری بسیار مقرون به صرفه و آینده نگرانه برایتان تعریف می کند. فیبر نوری یک مسیر مقیاس پذیر، قابل اعتماد و انعطاف پذیر برای تمام نیاز های کسب و کارتان فراهم کرده و اتصالی یکپارچه را ایجاد می کند.


چه عواملی در انتخاب راهکار مناسب به شما می کند؟
• سرویس هایی که می خواهید به کاربران خود ارائه دهید.
• پهنای باند مورد نیاز برای هر کاربر
• تعداد کاربران هر ساختمان
چرا از راهکار FTTB برای سرویس دهی در محل کار خود استفاده کنیم؟

مقرون به صرفه
این شرکت یک راهکار مقرون به صرفه ی فیبر نوری با پوشش گسترده بر روی شبکه ایجاد می کند یعنی تنها بر روی یک کابل فیبر نوری داده، صدا و ویدئو را انتقال می دهد که این امر بطرز قابل توجهی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

قابلیت سفارشی سازی و مقیاس پذیری
این که شرکت شما در اندازه ی متوسط است و به یک شبکه ی All-in-one صدا و کاربردهای پهن باند نیاز دارید و یا یک شرکت بزرگ با چند شعبه هستید و به یک راهکار خاص نیاز دارید، راهکار فیبر نوری ما (FTTB) نیازهای شما را سفارشی سازی و یکپارچه می نماید.

قابلیت اطمینان
فیبر نوری، یک استاندارد جهانی اتصال قابل اعتماد است. با در نظر گرفتن مسیر پشتیبان، آپ تایم (زمان بهره برداری) صد در صدی برای این اتصال تضمین می شود. این بدان معناست که در موارد نادری که با قطعی فیبر مواجه شدید با استفاده از مسیر دیگر شما همچنان متصل باقی خواهید ماند.

چند منظوره و تطبیق پذیر
مقیاس پذیری ذاتی فیبر و قابلیت اطمینان آن به این معنی است که می توان صدا، ویدئو و داده ی مورد نیاز کسب و کار را بر روی یک شبکه واحد، منتقل کرد ضمن اینکه کیفیت سرویس هر برنامه حفظ شده و در هزینه ها نیز بدون چشم پوشی از کیفیت و کارایی سرویس، صرفه جویی می شود.

سریع و انعطاف پذیر
قابلیت دسترسی بالا و زمان تاخیر کم شبکه ، تمام نیازهای اختصاصی شبکه و پهنای باند بالا را تضمین می کند. نه تنها شبکه فیبر نوری دارای سرعت بالایی است، بلکه بسیار انعطاف پذیر بوده و پهنای باند می تواند در هنگام نیاز به سرعت به روز رسانی شود.
این شرکت با توانایی مدیریت خدمات متعدد بر روی یک کابل فیبر نوری، درب را بر روی نسل جدید اتصال با قابلیت یکپارچه سازی فوق العاده گشوده است.
ما به کسب و کار شما امکان دستیابی به یک راهکار یکپارچه و جامع که در آن صدا، ویدئو، داده و سایر خدمات مبتنی بر IP بصورت کارآمد و بهینه سازی شده بر روی یک شبکه ی واحد قرار می گیرند را می دهیم. این امر به طور مستقیم بر بهره وری کسب و کار شما تاثیر گذاشته و موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می گردد.

FTTB

شرکت فاطر با ارائه ی راهکار خود با انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بالا، پلت فرمی را ایجاد می کند که در آن صدا، تصویر و داده و سایر سرویس ها و محصولات مبتنی بر IP به راحتی یکپارچه سازی می شوند. با اختصاص یک فیبر گیگا بیت به بیزینس شما ظرفیت بالا و دسترسی همیشگی به آن در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید در آینده نیز مقیاس آن را با توجه به نیازتان ارتقاء دهید.
ما قادریم بر اساس شناسایی دقیق نیازهای شما، ظرفیت جداگانه امن برای صدا، تصویر و داده اختصاص دهیم . راهکار FTTB یک راهکار یکپارچه و آینده نگرانه ارائه داده و بطرز قابل توجهی در هزینه های زیر ساخت صرفه جویی می نماید.

نحوه ی پیاده سازی
در مقایسه با روش های سنتی اجرای FTTB مبتنی بر تکنولوژی اترنت، شبکه GPON با بهره گیری از اسپیلیتر فیبر نوری به عنوان تجهیزات FTTB، نیاز به سوئیچ های مجتمع را از بین می برد. و این نه تنها باعث کاهش لایه های شبکه می شود، بلکه به طور چشمگیری هزینه ی دسترسی نودها به شبکه را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این یک شبکه توزیع فیبر نروی پسیو به منبع تغذیه احتیاج نداشته و موجب کاهش مشکلات فضای استقرار و میزان شکست نیز می شود.
با بهره گیری از GPON و FTTB در کنار هم درب را بر روی پهنای باند فوق العاده باز خواهید کرد و از سرمایه ی خود حفاظت کرده و در آینده نیز می توانید آن را ارتقاء دهید.

موضوعات مرتبط: راهکارها , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کد ۰۹۴۰۰۰ برای خط تلفن ثابت فیبر نوری
چهار شنبه 4 ارديبهشت 1397 ساعت 1:11 | بازدید : 93 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


کد ۰۹۴۰۰۰ برای تلفن ثابت فیبرنوری شرکت ایرانیان نت در نظر گرفته شد و اختصاص یافت. تلفن ثابت ایرانیان نت بر بستر فیبر نوری و با فناوری VOIP (تماس صوتی مبتنی بر IP) ارائه می شود. با دریافت این کد، یکی دیگر از زیرساخت‌های ارائه تلفن ثابت شرکت ایرانیان نت فراهم شده و گام دیگری در رفع انحصار مخابرات بر تلفن ثابت برداشته می شود.

کد ۰۹۴۰۰۰ برای خط تلفن ثابت فیبر نوری لینک کامل خبر

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مقدمه ای بر کانال های ارتباطی در ارتباطات از راه دور و شبکه های کامپیوتری
چهار شنبه 28 فروردين 1397 ساعت 18:28 | بازدید : 47 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )
سیمپلکس، نیمه داپلکس و تمام داپلکس سه نوع از کانال های ارتباطی در ارتباطات از راه دور و شبکه های کامپیوتری می باشند. این کانال های ارتباطی برای انتقال اطلاعات مسیر را فراهم می کنند. یک کانال ارتباطی می تواند یک زمینه انتقال فیزیکی و یا یک ارتباط منطقی بر روی محیط مالتی پلکس شده فراهم آورد. محیط انتقال فیزیکی به جسمی مادی مانند سیم در ارتباطات داده ها اشاره دارد که می تواند امواج انرژی را انتشار دهد. ارتباط منطقی معمولا به اتصال سوئیچینگ مداری و یا حالت اتصال مدار مجازی بسته اطلاعاتی، مانند یک کانال رادیویی اشاره دارد. به لطف کمک گرفتن از کانال های ارتباطی، اطلاعات را می توان بدون مانع منتقل نمود. در این مقاله شرحی مختصربر سه نوع کانال ارتباطات ارائه خواهد شد.

انواع کانال ارتباطی

1. سیمپلکس
یک کانال ارتباطی سیمپلکس تنها در یک جهت اطلاعات را می فرستد. به عنوان مثال، یک ایستگاه رادیویی معمولا به مخاطبان سیگنال ارسال می کند اما هرگز از آنها سیگنال دریافت نمی کند. یک ایستگاه رادیویی یک کانال سیمپلکس است. استفاده از کانال سیمپلکس در ارتباطات فیبر نوری معمول و متدول می باشد . در این کانال ارتباطی از یک رشته برای انتقال سیگنال و از دیگری برای دریافت سیگنال استفاده می شود هرچند ممکن است به دلیل این که هر دو رشته فیبر اغلب در یک کابل ترکیب شده است استفاده از دو تار مختلف برای ارسال و دریافت مشهود نباشد. از مزایای مود سیمپلکس آن است که تمام پهنای باند آن را می توان در طول انتقال استفاده نمود.
سیمپلکس

2. نیمه داپلکس
در حالت نیمه داپلکس اطلاعات می توانند از هر دو طرف بر روی یک سیگنال حامل ارسال شوند اما در یک زمان ین امر امکان پذیر نیست. در یک برهه زمانی خاص در واقع می توان جهت انتقال یک کانال سیمپلکس را تغییر داد.

Walkie Talkie ها یک دستگاه نیمه داپلکس عادی و معمولی است. این دستگاه دارای دکمه (Push to Talk) می باشد که با فشار آن می توانید فرستنده را فعال کنید و در عین حال گیرنده را خاموش کنید. بنابراین، هنگامی که شما دکمه را فشار می دهید، شما نمی توانید صدای شخصی که در حال صحبت کردن با آن هستید بشنوید، اما طرف مقابلتان نمی تواند صدای شما را بشنود.
نیمه داپلکس

3. تمام داپلکس
یک کانال ارتباطی تمام داپلکس قادر به انتقال داده ها در هر دو جهت در یک حامل سیگنال در همان زمان است. این کانال با یک جفت لینک یک طرفه ساخته شده که اجازه می دهد تا انتقال همزمان دو طرفه انجام شود. به عنوان مثال نگاهی بیندازید به تلفن ، افراد درحین تماس می توانند صحبت کنند و در همان زمان شنیده شوند زیرا دو مسیر ارتباطی وجود دارد.

تمام داپلکس

کابل فیبر نوری سیمپلکس در مقابل کابل فیبر نوری داپلکس

یک کابل فیبر نوری سیمپلکس دارای تنها یک فیبر Tight Buffer در داخل ژاکت کابل برای انتقال داده ها به صورت یک طرفه می باشد. نخ آرامید و پوشش محافظتی کابل را قادر می سازد به راحتی به یک کانکتور مکانیکی متصل شود.
می توان آن را برای هر دو حالت سینگل مود و مالتی مود کابل های فیبر نوری مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، کابل فیبر نوری سیمپلکس سینگل مود برای شبکه هایی که نیاز به ارسال داده ها در یک جهت و فواصل بلند دارند مناسب می باشد. برعکس کابل فیبر نوری سیمپلکس، کابل فیبر نوری دوبلکس از دو تارفیبر نوری به سبک zipcord ساخته شده است. کابل فیبر نوری داپلکس برای انواع برنامه ها، مانند ایستگاه های کاری، سوئیچ فیبر و سرورها، مودم و غیره مورد نیاز است. هم کابل سینگل مود و هم کابل مالتی مود به روش داپلکس نیز ساخته می شود.

نتیجه

مفهوم کانال ارتباطی برای درک بهتر و بهره برداری از شبکه ها مهم می باشد. سیمپلکس، نیمه داپلکس و تمام داپلکس سه حالت از کانال های ارتباطی می باشد. هر یک از آنها می تواند برای کاربردهای مختلف مستقر شوند. انتخاب کابل فیبر نوری مناسب، با توجه به حالت کانال دارای صرفه اقتصادی می باشد.



موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شکستن رکورد سرعت انتقال داده از طریق فیبر نوری
چهار شنبه 22 آذر 1396 ساعت 13:46 | بازدید : 32 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


دو شرکت مخابراتی British Telecom و Huawei با همکاری یکدیگر رکورد سرعت انتقال داده از طریق خطوط فیبرنوری را افزایش دادند. دستیابی به رکورد انتقال داده با سرعت 5.6 Tbps از طریق برقراری ارتباط با خطوط فیبرنوری میان آزمایشگاه British Telecom در Adastral Park و برج این شرکت در London صورت گرفت. بیشترین سرعتی که در جریان ارتباطات فیبرنوری به دست امده در سال 2014 ثبت شده است. در این سال داده ها با سرعت 3Tbps منتقل شدند. British Telecom از 28 مجرای فرعی انتقال داده در کنار هم برای دستیابی به این سرعت استفاده کرد. با چنین سرعتی می توان 200 فیلم سینمایی با کیفیت 720p را در عرض یک ثانیه بارگذاری نمود. البته هنوز تا ارائه چنین خدماتی به مشتریان به طور عمومی راه درازی در پیش رو می باشد. British Telecom و Huawei قبل از این موفق شده بودند انتقال داده ها با فیبرنوری میان لندن و دوبلین را با سرعت 2 ترابیت در ثانیه ممکن نمایند. 133 km از 727 km مسیر این خط فیبرنوری از زیر دریا عبور می کند.

فیبرنوری منبع خبر

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهکار مجتمع های مسکونی FTTH
سه شنبه 13 تير 1396 ساعت 11:7 | بازدید : 39 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


FTTH
اخیرا، گسترش روز افزون اینترنت محرک اصلی در توسعه فن آوری های دسترسی جدید می باشد، که خواستار ظرفیت بیشتر برای پهنای باند مناسب است. در میان این فن آوری ها، فیبر به خانه (FTTH) مناسب ترین انتخاب به نظر می رسد. یک گزینه مطلوب برای تکنولوژی FTTH، GPON است که یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای کاربردها با پهنای باند فشرده می باشد و یک موقعیت استراتژیک بلند مدت در بازار پهنای باند بالا ایجاد می کند.

موارد استفاده FTTH

هدف FTTH تنها بردن فیبر نوری به منزل شهروندان یا محل کار آن ها نیست بلکه یک کابل فیبر نوری به منزل هر شهروند کشیده می شود و هر خانوار به شبکه ملی دسترسی فیبر نوری متصل شود تا سرویس های مورد تقاضایش را با بهترین کیفیت دریافت کند. یک شهروند به رسانه ارتباطی باندپهن متصل می گردد تا این خدمات را دریافت کند:
اینترنت پرسرعت، تلفن تصویری بدون نیاز به اینترنت، تلفن روی پروتکل IP یا VOIP، تلوزیون دیجیتالی با قدرت انتخاب تصویر دو بعدی یا سه بعدی، شبکه های خصوصی، کانال های رادیویی فراوان و با کیفیت بدون پارازیت، ویدیوهای دلخواه در هر ساعت از شبانه روز، موزیک های مورد علاقه، ارتباط دیجیتالی با دیگر شهروندان، به اشتراک گذاشتن فیلم و موزیک های مورد علاقه با دوستان خود، امکان تماشای فیلم سینمایی در حال اکران در منزل، دسترسی به شبکه اجتماعی ملی و پیدا کردن دوست و آشنا در محیط مجازی، داشتن امکان دریافت بازی های تعاملی تحت شبکه و بازی کردن با دوستان خود درشبکه، دسترسی به نسل های NGN، خرید و فروش الکترونیکی هر آنچه که نیاز دارد، دسترسی به خدمات بانکداری الکترونیک، داشتن کارت اعتباری مجازی ملی جهت پرداخت هزینه دریافت خدمات شبکه، دسترسی به پرونده سلامت خود و خانواده، دسترسی به پزشک معالج و بیمارستان ها از راه دور، کنترل تجهیزات داخل منزل از هر کجای کشور، نظارت بر منزل و فرزندان از راه دور، آموزش الکترونیکی، ارائه سرویس های خلاقانه در شبکه و ایجاد کسب و کار، توانایی ایجاد شغل و کارآفرینی، امکان توسعه کسب و کار، استفاده از سرگرمی های دیجیتال، مشارکت در نظرسنجی های ملی و شرکت در انتخابات، دسترسی به منابع و کتابخانه های دیجیتال، ویدئو کنفرانس، امکان دریافت اطلاعات لحظه ای مورد نیاز یک سفر، امکان استفاده از مشاور در هر ساعت از شبانه روز، دور کاری یا انجام کار در منزل بدون نیاز به حضور در اداره یا سازمان، رهایی از ترافیک و هزاران مورد دیگر.

پیشنهادات و برنامه های نمونه برای اجرای FTTH

1- آرایش تجهیزات
• OLT در دفتر مرکزی یا در اتاق تجهیزات منطقه مسکونی قرار میگیرد.
• اسپلیتر خارج از ساختمان روی دیوار و یا در یک کابینت در فضای باز قرار می گیرد. برای ساختمانهای مسکونی چند طبقه اسپلیتر میتواند برای چند ساختمان مسکونی به اشتراک گذاشته شود معمولا اسپلیترها در وسط ساختمان ها جهت صرفه جویی در مصرف فیبر قرار میگیرد.
• فیبر در تابلو و کابینت های مربوطه نصب شده و سپس به وسیله پیگتیل ها به اتاق مشترکین وارد میشود.
• ONU بر روی میز قرار میگیرد و یا بر روی دیوار های اکثر منازل نصب میگردد.
2- ارائه خدمات VOIP، IPTV، درب بازکن تصویری، مانیتورینگ ،BMS ، دوربین مدار بسته و نظارت تصویری و ...
3- رابط ONU : همانند POTS,FE/GE,WIFI,RF و غیره می باشد.
4- دسترسی به پهنای باند
• پهنای باند هر مشترک به تعدادی ONU بستگی دارد که معمولا میتواند از 10 تا 100 مگابیت برای هر مشترک باشد.
5- نمونه برنامه های کاربردی در ساختمانهای ویلایی و آپارتمانها

GPON در FTTH

GPON قابلیت اطمینان و عملکرد مورد انتظار برای خدمات کسب و کار (Business) و یک راه جالب و مورد توجه و جذاب برای ارائه خدمات مسکونی فراهم می کند. GPON باعث استقرار اقتصادی FTTH می شود که نتیجه آن سرعت بخشیدن به رشد جهانی آن می باشد.

ویژگی های شبکه GPON

• ارائه سرعت Downstream 2.5 گیگابایت بر ثانیه و سرعت upstream 1.25 گیگابایت بر ثانیه.
• پشتیبانی از مسافت های طولانی تا 20 کیلومتر و بر خلاف کابل مسی با افزایش مسافت عملکرد آن تغییری نمی کند
• مبتنی بر استانداردها و تجهیزات آن در حال رشد می باشد تعداد زیادی از فروشندگان محصولات را ارائه می دهند
• ذاتا امن تا جایی که استراق سمع و هک کردن آن تقریبا غیر ممکن است

مزایای شبکه GPON

بارز ترین مزیت شبکه های PON، این است که یک فیبر نوری تک رشته به اشتراک گذاشته، می تواند چند کاربر را از طریق اسپلیتر نوری پسیو ارزان قیمت پشتیبانی کند. در شبکه های GPON، می توانید تا 64 ONT با یک اتصال فیبر به OLT به اشتراک بگذارید. این امر باعث می شود GPON یک گزینه جذاب برای ارائه دهندگان خدمات که مایل به جایگزین کردن شبکه های مسی با فیبر هستند، به ویژه در مناطق شهری پرجمعیت که تقاضا بالا می باشد.
• به ارائه دهندگان سرویس اجازه می دهد با ظرفیت بیشتری برنامه های باند فشرده را حمل کنند
• یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها را برای استقرار فیبر توسط ارائه دهندگان سرویس، فراهم می کند.
• در حال حاضر محدود کننده سرعت، تجهیزات نوری هستند و خود فیبر نوری تعیین کننده ماکزیمم سرعت نیست با سرعت بالای پیشرفت GPON تجهیزات سریع تر آپگرید می شوند.


موضوعات مرتبط: راهکارها , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقدمه ای بر شبکه PoE
چهار شنبه 31 خرداد 1396 ساعت 9:8 | بازدید : 66 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )
با توسعه سریع شبکه، انواع تکنولوژی ها به وجود آمده است. در سال 2003، فن آوری شبکه PoE (توان برروی اترنت) استاندارد سازی شد. در حال حاضر به طور گسترده ای در شبکه های محلی بی سیم (LAN)، دوربین های IP و تلفن VoIP (صدا روی پروتکل اینترنت) استفاده می شود. PoE به کابل اجازه ی هدایت برق و سیگنال داده ها را می دهد. جریان الکتریکی عملکرد دستگاه را پشتیبانی می کند و تا حد زیادی میزان سیم مورد استفاده برای نصب و راه اندازی شبکه کاهش می یابد. بنابراین، ظهور شبکه PoE یک خبر کاملا خوب برای توسعه شبکه های مقرون به صرفه می باشد. اطلاعات بیشتری در مورد شبکه PoE در بندهای زیر آورده شده است:

اصول عملکرد PoE



مقدمه ای بر PoE

سه مولفه اساسی در سیستم PoE وجود دارد: PSE، PD و کابل اترنت. PSE (توان منبع تجهیزات) مانند دستگاه سوئیچ PoE برای رساندن برق از طریق کابل مورد استفاده قرار می گیرد. PD (دستگاه دارای توان) دستگاه مورد استفاده برای دریافت توان از کابل می باشد. کابل به انتقال برق و سیگنال داده کمک خواهد کرد. جریان الکتریکی ابتدا از طریق کابل به PSE خواهد رفت، و سپس در انتهای مسیر از PD خارج می شود. از آنجا که انتقال سیگنال الکتریکی است، PoE تنها از طریق کابل اترنت جفت به هم تابیده شده در دسترس است. همچنین، جریان از سیگنال داده از یکدیگر جدا می باشند به طوری که هیچ یک از آنها تداخل با دیگری ندارد.

مزایای استفاده از PoE

استفاده از شبکه PoE دارای مزایای بسیاری می باشد:

1. انعطاف پذیری
از آنجا که دستگاه هایی مانند دوربین های IP و نقاط دسترسی بی سیم به طور دائم به پریز برق متصل نیست، می توان آنها را بدون در نظر گرفتن محدودیت منطقه در محل قرار داد. نصب دوباره نیز به آسانی پیاده سازی می شود .
2. ایمنی
شبکه PoE به گونه ای طراحی شده است که به اندازه کافی برای محافظت تجهیزات شبکه در برابر اضافه بار، کمبود توان یا نصب نادرست ایمن باشد.
3. قابلیت اعتماد
قدرت PoE از یک منبع مرکزی و سازگار به جای مجموعه ای از آداپتورهای دیواری توزیع شده، گرفته می شود. یک منبع تغذیه اضطراری پشتیبان گیری شبکه PoE برای بهره برداری پایدار تر به کار گرفته می شود.
4. مقیاس پذیری
با توجه به انرژی الکتریکی موجود در شبکه PoE، نصب و راه اندازی و توزیع اتصالات شبکه ساده تر و موثر است.
کاربرد های PoE

تلفن های VoIP، WLAN، RFID (شناسایی فرکانس رادیویی)، دوربین های امنیتی و یا دستگاه های دسترسی به کنترل برنامه های بزرگ برای شبکه PoE هستند. با استفاده از شبکه PoE، VoIP را قادر می سازد برای دریافت کامل برق از طریق شبکه، بدون نیاز به پریز برق AC هر تلفن قادر به انجام کار خواهد بود. دسترسی به شبکه بیسیم را می توان در مکان های مختلف مانند سقف، راهرو، لابی بدون رسانه های الکتریکی قرار داد. به همین ترتیب، PoE این اجازه را می دهد تا RFID خوانها به صورت راهبردی در مکان های بهینه سازی شده قرار داده شوند. استفاده از شبکه PoE برای دوربین های امنیتی و یا دستگاه های کنترل دسترسی در سقف، راهرو، لابی، و یا فضای باز ارزان تر می باشد.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، پیدایش PoE به میزان قابل توجهی اثربخشی شبکه را بهبود بخشیده است. تجهیزات قادرند با توجه به در دسترس بودن توان برق در هر محلی قرار داده شود. در تعداد زیادی از هزینه ها با حذف سیم های غیر ضروری صرفه جویی خواهد شد. این مقاله تنها به یک مقدمه کوتاه برای شبکه های PoE می باشد و مطالب مهم و زیادی می باشد که هنوز به آن پرداخته نشده است.


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تولید منتشرکننده های نوری با استفاده از ذرات نانوی سیلیکونی
دو شنبه 29 خرداد 1396 ساعت 12:5 | بازدید : 48 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

پژوهشگران موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) ، دانشگاه ITMO و دانشگاه ملی استرالیا به صورت آزمایشگاهی به این نتیجه رسیده اند که ذرات نانوی سیلیکونی می‌توانند شدت آنچه اثر رامان نامیده می‌شود را تا حد زیادی افزایش دهند. این یافته‌ها می‌توانند در توسعه منتشرکننده های نوری و تقویت‌کننده‌ها با مقیاس نانو برای خطوط ارتباطی فیبر نوری مورد استفاده قرار بگیرند.
یک گروه تحقیقات بین المللی از استرالیا و روسیه به صورت تجربی نشان داده‌اند که ذرات نانوی سیلیکونی می‌توانند شدت آنچه اثر رامان نامیده می‌شود را تا حد زیادی افزایش دهند. این یافته‌ها می‌توانند در توسعه منتشرکننده های نوری و تقویت‌کننده‌ها با مقیاس نانو برای خطوط ارتباطی فیبر نوری مورد استفاده قرار بگیرند.
به طور معمول زمانی که نور با ماده برهمکنش می‌کند، رنگ آن یا به عبارت دیگر طول موج آن تغییر نمی‌کند. استثناهایی برای این قانون وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اثر رامان اشاره کرد. در این حالت برهمکنش نور با مولکول ماده به نوعی است که انرژی مولکول متناسب با حرکت ارتعاشی آن افزایش می‌یابد. سپس این مولکول فوتونی را از خود بازنشر می‌کند که دارای انرژی کمتر یا طول موج بلندتری نسبت به نور فرودی است. به عبارت دیگر نور قرمزتر می‌شود. این فرایند می‌تواند در بلورهای توده‌ای نیز مشاهده شود.
کشف اثر رامان منجر به ظهور عرصه جدیدی در علوم کاربردی به نام طیف‌سنجی رامان گردید. این روش امکان شناسایی تک‌مولکول‌های مواد شیمیایی را ایجاد می‌کند. به علاوه، امروزه از اثر رامان به طور گسترده ای در شبکه‌های فیبر نوری برای تقویت سیگنال استفاده می‌شود.
تاکنون برای بهبود اثر رامان از موجبرها و حفره های با اندازه میکروی کروی با اندازه بزرگ‌تر از طول موج نور نشری استفاده می‌شد. با این حال توسعه ابزارهای ارتباطی مینیاتوری نیاز به اجزای اپتیکی کوچک‌تری دارد. این ابزارها انرژی کمتری مصرف کرده و ادغام آنها در تراشه‌های الکترونیکی یا اپتیکی آسان‌تر است.
پژوهشگران MIPT به دنبال یافتن راه‌هایی برای کوچک‌سازی تقویت‌کننده‌های رامان هستند. این محققان از نانوکره‌های سیلیکون بهره بردند که نوسانگرهای اپتیکی به نام نوسانگرهای مای (Mie) را حمایت می‌کردند. این ذرات در اندازه‌های مختلف وجود داشته و فرکانس نوسانگر به اندازه ذرات بستگی دارد. یکی از نوسان‌هایی که برای بلندترین طول‌موج‌ها اتفاق می‌افتد، ارتعاش دوقطبی مغناطیسی است. طول موج این ارتعاش قابل مقایسه با قطر ذرات است. با این حال در سیلیکون به دلیل ضریب شکست بالا، ارتعاش دوقطبی مغناطیسی در محدوده اپتیکی (طول‌موج‌های بلندتر از 300 نانومتر) برای ذرات نانوی با قطر تقریبی 100 نانومتر روی می‌دهد. این ویژگی امکان استفاده از ذرات نانو سیلیکون را به عنوان عناصر مینیاتوری برای تقویت پدیده‌های اپتیکی مختلفی همچون انتشار خودبه‌خودی نور و جذب نور بهبودیافته فراهم می‌آورد.

تولید منتشرکننده های نوری

منبع

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دفتر فروش تجهیزات فیبر نوری و آدرس fiber.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 47
:: بازدید ماه : 47
:: بازدید سال : 106
:: بازدید کلی : 1283