مشاور، طراح و مجری پروژه های فیبر نوری
همکاری COTAS با سیسکو تک و ECI برای گسترش شبکه فیبر نوری
چهار شنبه 1 آبان 1397 ساعت 11:31 | بازدید : 44 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


شرکت ECI فروشنده سیستم های انتقال فیبر می گوید با همکاری شرکت COTAS و سیسکو تک قصد دارد به صورت اشتراکی شبکه فیبر نوری را در کشور بولیوی گسترش دهند تا زیر ساخت های لازم با شرایط روز و تقاضای تجاری و خانگی در این زمینه هماهنگی داشته باشد.

ECI اعلام کرد سوئیچینگ پلت فرم و آپولو اپتیکال ترنسپورت را که شامل Apollo 4x می شود و برای مسیر های طولانی استفاده می شود را تامین می کند. این سیستم ها با تلفیق فرم های بسته انتقالNeptune و تامین خدمات نهایی کار می کند.

ادامه...

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای انتخاب EDFA
سه شنبه 24 مهر 1397 ساعت 14:1 | بازدید : 63 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

EDFA یک تقویت کننده نوری بر اساس فیبر نوری اربیوم دوپ می باشد، که سیگنال های نوری را بدون تبدیل آنها به شکل الکتریکی تقویت می کند. EDFA از لیزر نیمه هادی برای پمپ فیبر اربیم دوپ استفاده می کند، و نور را در ناحیه طول موج 1.5 میکرومتر که در آن فیبر نوری مخابراتی حداقل تلفات را دارا می باشد تقویت می نماید. دارای نویز پایین است و می تواند بسیاری از طول موجها را به طور همزمان تقویت کند، که باعث می شود DWDM امکان پذیر شود و تکنولوژی DWDM را قادر می سازد کلیدی برای شبکه های ارتباطی نوری شود. از این رو تحقق EDFA، به سرعت توسعه یافته و انتخاب آمپلی فایر برای اکثر برنامه های کاربردی در ارتباطات نوری به امری مهم تبدیل شده است.

ساختار و اصول کار EDFA ها بسیار آسان است. EDFA شامل فیبر نوری شیشه ای دوپ شده با یون اربیوم، کوپلر WDM، ایزولاتور، فیلتر نوری و منبع برق Pump می باشد.

ساختار و اصول کار EDFA ها

تصویر بالا نشان می دهد که یک EDFA چگونه کار می کند؟ هنگامی که یک پرتو نور که حامل سیگنال است از فیبر نوری اربیوم دوپ عبور می کند یک لیزر Pump انرژی تقویت کننده در اربیم را در قله جذب 980 و 1480 نانومتر از طریق کوپلر WDM فراهم می کند.

سپس یک فیلتر نوری آثار باقی مانده از پرتو Pump را حذف میکند به طوری که آن با دریافت سیگنال اختلال پیدا نکند. ایزولاتورها در آمپلی فایر ها برای به حداقل رساندن بازتاب در EDFA ها قرار داده می شوند.

نحوه انتخاب صحیح EDFA

اول از همه، شما باید از نوع شبکه و نوع نیاز مطمئن شوید تا بتوانید EDFA مناسب را انتخاب نمایید.

بسته به نوع کاربرد شبکه، EDFA به طور کلی به انواع زیر طراحی شده است:

DWDM EDFA:

برای این نوع از شبکه، نه تنها EDFA نیاز به قدرت بالا و نویز پایین دارد، بلکه به گین مسطح نیز نیاز دارد و مانند تمام کانالهای طول موج می تواند به یک اندازه تقویت شود.

SDH EDFA:

برای شبکه SDH، طراحی EDFA اجازه می دهد حداکثر بودجه توان برای رسیدن به بالاترین تشخیص حساسیت امکان پذیر شود.

روشی که EDFA به منظور افزایش عملکرد لینک داده های نوری استفاده می کند نیز در انتخاب EDFA ها مهم می باشد.

با توجه به این موضوع سه نوع EDFA را می توان در بازار یافت:

طول موج:

شما باید مطمئن باشید چه تعداد طول موج از طریق EDFA از ابتدا و انتهای بازه طول موج می گذرد ، به عنوان مثال در بازه 1530-1562 نانومتر چند طول موج موجود می باشد. برای لینک تک طول موج، شما باید مشخصا طول موج دقیق را بدانید.

توان یا اتلاف بودجه:

بودجه به ما می گوید که چه مقدار تقویت برای تمام لینک نیاز و لازم می باشد.

محل EDFA:

پس از فرستنده، قبل از گیرنده، و یا در وسط مسیر قرار دارد.

Fiberstore DWDM EDFA


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شبکه فیبر نوری به روز شده پکت لایت
سه شنبه 17 مهر 1397 ساعت 13:31 | بازدید : 34 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


پکت لایت گفت از کنفرانس هفته آینده "نسل جدید شبکه های فیبر نوری"استفاده خواهد کرد تا اعلام کند که قصد به روز رسانی شبکه فیبر نوری خود را خواهد داشت. بهبود و به روز رسانی خط PL-2000 منجر به افزایش انعطاف و بهبود عمکرد می گردد.


ارائه1U DWDM و OTN توسط شرکت پکت لایت به منظور کاهش فضای رک طراحی شده است و درعین حال با یک لایه رمز گذاری نوری احتیاجات امنیت اطلاعات و خنک کنندگی هر دستگاه نیز برآورده خواهد شد.

ویژگی های شبکه فیبر نوری به روز شده

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


EDFA CATV چیست و مزایای استفاده از آن؟
سه شنبه 10 مهر 1397 ساعت 13:5 | بازدید : 31 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

EDFA مخفف تقویت کننده فیبر دوپ اربیم می باشد، که در دهه 90 در سیستم انتقال فیبر نوری استفاده می شد و محبوبیت و استفاده از این فن آوری ارتباطی فیبر نوری انقلابی به پا کرده است.


EDFA دارای حجم کوچک، توان مصرفی کم، و سهولت در استفاده می باشد. EDFA مناسب برای نصب انواع سیستم ها ، مانند فریم داخلی SDH ، جعبه دستگاه CATV و فریم سیستم DWDM می باشد.

اختراع EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم، موفقیت بزرگی بود که می توان به عنوان انقلاب از آن یاد کرد. EDFA ، امکان استفاده برای فواصل طولانی، ظرفیت های بزرگ، سرعت بالای ارتباطات فیبر نوری را فراهم می کند. توسعه پژوهش و کاربرد EDFA در ارتباطات فیبر نوری دارای اهمیت بالایی است. در سال های اخیر، سیستم فیبر نوری CATV EDFA در سیستم فیبر نوری CATV 1510 نانومتر به سرعت در حال گسترش می باشد. EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم به طور گسترده در سیستم فیبر نوری CATV استفاده می شود. تقویت کننده توان، توان خروجی نوری از فرستنده دوباره در پایان سیستم CATV اختصاص داده شده است. ترانک انتقال فیبر نوری برای هر جهت استفاده می شود. تقویت کننده توان و تقسیم کننده توان نیز می تواند مجددا استفاده شود. در شاخه هایی از Back bone فیبر که دور از انتهای مسیر می باشد می توان برای جبران تلفات شاخه ها از EDFA تقویت کننده فیبر دوپ اربیم استفاده نمود.

به عنوان یکی از کاربردی ترین حالت های از سیستم تقویت کننده فیبر نوری، به طور کلی دو نوع روش برای سیستم مدیریت شبکه وجود دارد. یکی از روش ها، مدار رابط 232 C با آمپلی فایر فیبر نوری است که پارامترهای تقویت کننده فیبر نوری و اطلاعات با زنگ هشدار به سیستم مدیریت شبکه، مدیریت یکپارچه، صفحه نمایش و دسترسی را انتقال می دهد.

فیبر اربیم دوپ هسته اصلی EDFA است. EDFA از فیبر نوری کوارتز به عنوان یک ماده زیرلایه، مخلوط با نسبت ‎ER3+‏ استفاده می کند. از آنجا که ‎ER3+‏ در سطح بالا دارای عمر کوتاه است، ‎ER3+‏ اگر در فرم غیر تابشی کار کند زودتر به سطح بالاتر انتقال خواهد یافت. وارونگی جمعیت بین سطح انرژی و توزیع سطح پایین است. اختلاف انرژی بین دو سطح انرژی برابر 1550 نانومتر انرژی فوتون است، تابش تنها در طول موج 1550 نانومتر نور تحریک شده است.

مزایای استفاده از EDFA CATV:
EDFA دارای نویز کم بوده و ویژگیهایی نظیر بهره خوب ردیابی ، پهنای باند تقویت کننده بزرگ، سازگار با سیستم مالتی پلکس تقسیم طول موج چندگانه (WDM) ، راندمان بالا، عملکرد پایدار ، فن آوری عالی و غیره را دارا می باشد. EDFA در سیستم های مدرن از راه دور با سرعت بالای ارتباطات نوری بسیار محبوب است.

مشخصات خوب:
قبل از Pump به طور کلی از 980 نانومتر استفاده می کند، پس از استفاده سطحPump 1480 نانومتر است. به حداقل رساندن رقم نویز EDFA توسط بهینه سازی معقول و منطقی و دسترسی به سیستم با نسبت CARRIER به نویز عالی امکان پذیر است.

قابلیت اطمینان:
EDFA از 1 واحد رک استاندارد 19 اینچ استفاده می کند، منبع تغذیه سوئیچینگ که عملکرد بالایی دارد. EDFA می تواند در ولتاژ ‎AC 85∽265‏ و با منبع تغذیه V DC 48 (رزرو) کار کند. شاسی خنک کننده می تواند کنترل دمای اتوماتیک را به عهده بگیرد.

نمایش :
این دستگاه شامل یک ریزپردازنده برای نمایش بر کار وضعیت Pump لیزر ، ال سی دی نمایش پارامترهای کار می باشد.

خروجی قابل تنظیم توان نوری:
توان نوری خروجی را می توان به ‎-3dB تغییر داد.

نوع توان پلاگین:
پلاگین منبع تغذیه سوئیچینگ آلومینیومی است و برای اتلاف حرارتی و جایگزینی مناسب می باشد.

شاخص های کلیدی فنی


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توسعه فناوری های جدید توسط شرکت تلکو سیستم
سه شنبه 3 مهر 1397 ساعت 3:29 | بازدید : 36 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


شرکت تلکو سیستم می گوید بر اساس استراتژی سرمایه گذاری و توافقات دو جانبه با شرکت آرم فناوری محصولات uCPE و NFV را توسعه می دهد. شرکت تلکو سیستم با تیم فنی آرم در یک برنامه چند ساله همکاری کرده است که منجر به تولید نمونه اولیه uCPE شد. در حال حاضر تمرکز روی توسعه نمونه های اولیه بر اساس NXP و SoCs است تا این امکان فراهم شود که uCPE و NFV را به روز رسانی کند. سرعت خدماتی که مورد استفاده آرم و فروشندگان SoC قرار می گیرد به همراه VNF، و خدمات امنیتی نیز بر اساس trustZone تماماً مورد توجه قرار گرفته اند و فناوری آنها توسعه پیدا خواهد کرد. خدمات جدید پیش زمینه برای توسعه بیشتر در آینده به ویژه در زمینه های اینترنت اشیا و فناوری های MEC است.

می توانید این خبر را اینجا بخوانید

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کانکتور UPC یا APC - کدام یک را انتخاب می کنید؟
سه شنبه 27 شهريور 1397 ساعت 2:17 | بازدید : 86 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

هنگامی که در مورد کابل های فیبر نوری بحث می شود، ممکن است در مورد UPC یا APC صحبت شود و دانستن آن برای شما جالب باشد. برای مثال، فرق بین کانکتور SC APC و SC UPC چه می باشد؟ UPC و APC در واقع دو نوع شیوه صیقل دادن فرول کانکتور فیبر نوری می باشد این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بین دو کانکتور UPC و APC گزینه بهتر را انتخاب کرده و راه حل بهتری را برای شبکه خود بیابید.

APC و UPC چیست؟
اتلاف بازگشتی در هنگام نصب یک کانکتور در پایان شبکه فیبر اجتناب ناپذیر می باشد. این بازتابش برگشتی توسط منبع نور تولید شده است. با این حال، اتلاف شدید نور به منابع نور لیزر آسیب و در سیگنال های انتقال یافته اختلال ایجاد می کند. بنابراین، انواع مختلف پولیش فرول کانکتور از تلفات توان شدید جلوگیری می کند. UPC و APC دو نوع پولیش می باشند که به طور گسترده ای در شبکه ها استفاده می شوند. در اینجا به برخی از اطلاعات خاص در مورد UPC و APC اشاره می کنیم.
UPC، دارای تماس فیزیکی اولترا و تکامل یافته ی فرمPC که دارای سطح خاص است، می باشد. کانکتور UPC به دستگاه صیقل سازی برای محقق کردن مشخصات تلفات بازگشتی نوری کم، وابستگی خاصی دارد. انتهای گرد آن که در طی پولیشینگ ایجاد شده اجازه می دهد تا تار فیبر نوری بر روی نقطه بالایی قرار بگیرد. علاوه بر این، در هنگام استفاده از کانکتور UPC، مطمئن شوید که با توجه به مشخصات لیزر می تواند ،اتلاف بازگشتی کانکتور UPC که تولید می نماید را اداره و تحمل نماید.

APC و UPC چیست؟

APC، دارای تماس فیزیکی زاویه دار می باشد و بسیار متفاوت از UPC است. انتهای مواجهه با اتصال APC دقیقا با زاویه 8 درجه به غلاف فیبر جلا داده شده است به طوری که مقدار زیادی از اتلاف بازگشتی به غلاف فیبر نوری بازگشت داده می شود که این کار از تداخل ارسال سیگنال یا آسیب رساندن به منبع لیزر جلوگیری می کند. اتصال کانکتور APC در 8 درجه با نگه داشتن ثابت سطح بسیار دشوار است. بنابراین، اگر فرول کانکتور APC آسیب ببیند، باید آن را با یک کانکتور APC نو جایگزین نمود.

APC و UPC چیست؟

نحوه ی تشخیص UPC از APC
تفاوت های بسیاری را می توان بین اتصالات UPC و APC پیدا نمود:

نکته اول فرول کانکتور است. همانطور که قبلا بحث نمودیم، کانکتور UPC بدون هیچ زاویه ای پولیش می شوند، اما کانکتور APC با زاویه 8 درجه پولیش می شوند.
نکته دوم راه بازتابش نور می باشد. نحوه پولیش مختلف فرول به طور مستقیم باعث تفاوت انعکاس نور می شود. اگر از کانکتور UPC استفاده شود نور منعکس شده مستقیم به سمت منبع نور انعکاس می یابد، اما در کانکتور APC به جای بازتاب به سمت نور به علت زاویه پولیش، نور به غلاف فیبر نوری بازتاب داده می شود.
نکته سوم تلفات بازگشتی می باشد. از آنجا که الگوهای انعکاس نور متفاوت هستند، سطح تلفات بازگشتی نیز متفاوت می باشد. تلفات بازگشتی کانکتور APC با مقدار -65 dB کمتر از کانکتور UPC با مقدار -50 dB می باشد. در واقع کانکتورها می توانند به عملکرد تطبیق بهتری دست یابند اگر اتلاف بازگشتی پایین تری داشته باشند.
نکته چهارم رنگ کانکتور می باشد. این آشکارترین تفاوت است که می تواند در کانکتورها دیده شود. کانکتور UPC معمولا بدنه آبی دارد در حالی که کانکتور APC بدنه سبز رنگ دارد.

نحوه انتخاب کانکتور UPC و APC ؟
اگر هنوز بین انتخاب از بین دو نوع کانکتور شک و شبهه دارید بهترین راه این است که کاربرد خود را ببینید و طبق آن تصمیم بگیرید. به طور کلی، نوع APC دارای عملکرد بهتر از نوع UPC می باشد. APC برای کاربردهای پهنای باند بالا و لینک مسافت های طولانی به کار برده می شود. به عنوان مثال، FTTX، شبکه پسیو نوری (PON) و مالتی پلکس تقسیم طول موج (WDM) که حساسیت بیشتری نسبت به تلفات بازگشتی دارند، APC یک راه حل بهتر برای ارائه پایین ترین تلفات بازگشتی می باشد. با این حال، استفاده گسترده از کانکتورهای APC هزینه بالاتری دارد. با این اوصاف، ممکن است کانکتور UPC یک انتخاب بهتر باشد چرا که هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است.


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصرف فیبر نوری در کل جهان در سال 2018 رکورد 270 میلیون دلار را شکست
سه شنبه 20 شهريور 1397 ساعت 2:16 | بازدید : 23 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


مشاورین و کارشناسان شرکت الکترونی کست وضعیت و موقعیت فعلی فیبر نوری در بازار ارتباطات تحت شبکه فیبر نوری را ارائه داده اند. بر طبق یک تحقیق، امسال میزان استفاده از فیبر نوری در سطح جهانی به 269.2 میلیون دلار خواهد رسید.

لینک کامل خبر

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب دستگاه فیوژن
سه شنبه 13 شهريور 1397 ساعت 2:15 | بازدید : 29 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

فیبر نوری در حال حاضر به طور گسترده ای در شبکه های سراسر جهان استفاده می شود. هنگامی که آن را برای کار واقعی به کار می بریم، اتصال تارهای فیبر نوری یک کار ضروری است. دستگاه فیوژن یک ابزار موثر برای جوش فیبر نوری است. اما انتخاب نوع مناسب دستگاه فیوژن هنوز هم یک چالش بزرگ به حساب می آید. در این مقاله، ما در مورد چگونگی پیدا کردن دستگاه فیوژن مطابق با نیازهایمان صحبت خواهیم کرد. قبل از بحث در مورد انواع مختلف دستگاه فیوژن، اجازه دهید ابتدا نگاهی به اصول کار و عملکرد خاص دستگاه فیوژن داشته باشیم.
با استفاده از جوش فیوژن، اتصال دائمی برقرار می شود به طوری که سیگنال های نور می توانند از یک فیبر به دیگری، با تلفات بسیار کمی در لینک انتقال یابند. منبع حرارت یک متصل کننده فیوژن می تواند یک لیزر، شعله گاز، یک رشته تنگستن یا یک قوس الکتریکی باشد. در حال حاضر محبوب ترین و پرکاربردترین نوع منبع حرارتی، قوس الکتریکی می باشد.
امروزه با توجه به سیستم تراز کردن متفاوت تارها به هنگام اتصال فیوژن دو نوع دستگاه فیوژن وجود دارد. یکی از آن ها با تراز کردن غلاف (Cladding) و دیگری با تراز کردن کردن هسته (Core) عملیات فیوژن را انجام می دهد. اگر شما تفاوت بین این دو نوع دستگاه فیوژن را بدانید، پیدا کردن یک دستگاه فیوژن، مشکل نخواهد بود.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته
در حال حاضر تراز کردن بر حسب هسته پرکاربردترین فناوری برای جوش فیوژن است. دستگاه فیوژن با استفاده از ترکیب تصویر و سیستم تشخیص نور می تواند هسته تارهای فیبر نوری را به منظور اندازه گیری و نمایش موقعیت هسته مشاهده کند. تارهای نوری در شیار V شکل قرار می گیرد و در سه بعد X افقی، Y عمودی و Z خارج/داخل تراز می شود. این نوع دستگاه فیوژن برای انواع تارهای فیبر نوری، مانند سینگل مود یا مالتی مود سازگار بوده و برای جوش تارهای بد و قدیمی با تارهای جدید و خوب، مناسب می باشد.این دستگاه، تا حدی گران بوده اما ترازبندی آن دارای دقت بالایی است.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)
تراز کردن برحسب غلاف نیز تراز پسیو یا شیار نوع V و ثابت نامیده می شود. این نوع از دستگاه فیوژن متکی به شیوه تراز نمودن فیبر بر شیار V شکل است که سطح بیرونی یا غلاف فیبر را در نظر می گیرد. هسته فیبر ازداخل و از سمت خارج قابل تنظیم است. این نوع از دستگاه فیوژن فقط برای فیبر مالتی مود و فیبر سینگل مود با کیفیت بالا مناسب است. دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) هزینه پایین تر و هم ترازی سریعتر دارد اما تقاضا برای کیفیت بالاتر فیبر روز به روز بیشتر می شود و این نوع فیوژن تلفات بیشتری دارا می باشد.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)

پیشنهادات مفید برای اسپلایسینگ فیبر نوری اگرچه اسپلایسینگ دو نوع فیبر نوری متفاوت است اما ما در اینجا به روشهای فیوژن معمول و رایج اشاره می کنیم. برخی از پیشنهادها برای اسپلایسینگ فیبر نوری عبارتند از:

1. دستگاه فیوژن را قبل از اسپلایسینگ پاک و تمیز کنید. زمان اسپلایسینگ فیبرهای نوری، هر گونه آلودگی نامرئی باعث مشکلات بسیار زیادی شود.
2. به منظور افزایش سرعت هم ترازی برای دستگاه فیوژن، استفاده از ابزار دیگر، مانند Cleaver فیبر نوری مهم است. Cleaving خوب در اسپلایسینگ اتلاف توان فیوژن فیبر نوری را کاهش می دهد.
3. اطمینان حاصل کنید پارامترهای فیوژن با متد و شیوه خاص قابل تنظیم است. تغییرات پارامترها نیز مشکلاتی را برای تنظیم دلخواه کاربر ایجاد می کند.

نتیجه
انتخاب یک دستگاه فیوژن مناسب برای فرآیند اسپلایسینگ سودمند و مفید می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازها و هزینه مقرون به صرفه، دستگاه فیوژن مناسب را پیدا کنید. دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته از دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) گران تر و دقیق تر است. لطفا دستگاه فیوژن ایده آل خود را عاقلانه انتخاب کنید و فراموش نکنید که به دنبال بهترین دستگاه طبق پروژه و کاربرد خود باشید.


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شراکت نوکیا و AT&T در زمینه اینترنت اشیا
سه شنبه 6 شهريور 1397 ساعت 2:13 | بازدید : 20 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )


نوکیا می گوید با شرکت AT&T در زمینه گسترش اینترنت اشیا در سراسر جهان همکاری و شراکت خواهد کرد. به منظور اتصال مشتریان AT&T با سیستم اینترنت جهانی اشیا،شرکت از شبکه جهانی اینترنت اشیا جهانی نوکیا به اختصار WING استفاده می کند که شامل صورتحساب الکترونیک، core network، آنالیز دیتا و امنیت می شود. نوکیا معتقد است با همکاری AT&T آنها می توانند از رگیولاتورهای محلی برای اینترنت اشیا استفاده کنند.

لینک کامل خبر

موضوعات مرتبط: اخبار , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای انتخاب پچ پنل
جمعه 30 مرداد 1397 ساعت 3:59 | بازدید : 71 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

پچ پنل فیبر نوری، محفظه ای از فیبر نوری می باشد که برای مدیریت بهتر کابل و حفاظت کابل در مراکز اطلاعاتی (Data Center) استفاده می شود. استفاده از پچ پنل فیبرنوری، باعث صرفه جویی در زمان می شود و انجام کار کابل کشی برای تکنسین ها را آسان تر می کند. پچ پنل فیبر نوری، اتمام و خاتمه دادن به کابل های فیبر نوری را انجام داده و دسترسی به کابل فیبر نوری برای اتصال متقابل را فراهم می نماید. در بازار امروز، انواع مختلفی پچ پنل فیبر نوری وجود دارد. انتخاب درست پچ پنل برای شبکه ممکن است کمی پیچیده به نظر ب رسد. در این مقاله به چند جنبه که برای انتخاب پچ پنل فیبر نوری مهم می باشد، می پردازیم.

برخی از ابعاد برای بررسی Loaded در برابر Unloaded

پچ پنل Loaded دارای پنل های آداپتور و یا نوار کاست از پیش نصب شده می باشد در حالی که پچ پنل Unloaded خالی می باشد و هیچ چیز در داخل آن نمی باشد. به طور معمول، کانکتورهای LC و MTP به طور گسترده ای در پچ پنل Loaded استفاده می شوند. اما اغلب این کانکتورهای پنل Loaded به طور دائم نصب شده اند، بنابراین اگر یک پورت آسیب ببیند برای همیشه بلا استفاده می ماند. پچ پنل Unloaded ، در مقابل، انعطاف پذیر تر است که به شما اجازه تبادل پورت معیوب را می دهد. اسمبلی اضافی باید توسط خودتان خریداری شده و نصب آن به عهده خودتان می باشد.

Loaded در برابر Unloaded

اندازه رک پچ پنل

پچ پنل فیبر معمولا توسط واحد یونیت رک اندازه گیری می شوذ. یونیت رک برای توصیف ارتفاع تجهیزات الکترونیکی طراحی شده برای نصب در یک رک گسترده با پهنای 19 اینچ و یا یک رک گسترده با پهنای 23 اینچ به کار برده می شود. ارتفاع تجهیزات رکمونت اغلب به عنوان یک عدد با U یا RU نمایش داده می شود. 1U اشاره به یک یونیت رک دارد، 2U اشاره به دو یونیت رک دارد و .... 2RU و 4RU اغلب برای نصب با ظرفیت بالا استفاده می شود. بنابراین با توجه به کاربرد شما، اندازه رک مرتبط نیز باید تنظیم شود.

اندازه رک پچ پنل

ظرفیت پورت

ظرفیت پورت فاکتور مهمی هنگام خرید پچ پنل فیبر محسوب می شود. به طور نرمال پچ پنل عادی، 1RU قادر به داشتن 48 پورت می باشد. اگر پچ پنل با ظرفیت بالا مورد نیاز باشد، 1RU از 96 پورت فیبر نوری پشتیبانی می کند. علاوه بر این، در 1RU، 144 پورت نیز موجود است با پنل های با تراکم فوق العاده. از آنجا که ظرفیت بالا اغلب در مراکز داده (Data Center) استفاده می شود، پچ پنل با ظرفیت پورت بالاتر روند رو به رشدی دارد.

انتقال به استفاده بیشتر از پچ پنل ظرفیت بالا

امروزه، مردم توجه بیشتری به شبکه با سرعت بالا 40G و 100G دارند. پچ پنل MPO / MTP ممکن است راه حلی ایده آل برای نصب با ظرفیت بالا باشد. استقرار پچ پنل ظرفیت بالا مزایای بسیاری دارد. این نوع پچ پنل اجرای کابل کشی از SAN و یا سوئیچ شبکه تا پچ پنل فیبر نوری را با یک پچ کورد امکان پذیر کرده و اسقرار آن را راحت تر می کند در ضمن فضای زیادی نیز می تواند در مراکز داده (Data Center) با نصب کابل بیشتر ذخیره شود. نصب و راه اندازی آن آسان تر است چرا که هیچ ابزاری برای نصب کاست در پچ پنل مورد نیاز نمی باشد، و زبانه Push-Pull برای کاهش مشکلات در اتصالات کابل در پچ پنل استفاده می شود. پچ پنل با ظرفیت بالا یک راه حل مقرون به صرفه است که بر تراکم و ازدحام کابل کشی در شبکه های پهنای باند بالا غلبه می کند.

نتیجه گیری

کابل با سازماندهی و محافظت خوب، یک شبکه پایدار را تضمین می کند. پچ پنل فیبر نوری راه حل مناسبی است که تمام الزامات را تأمین می کند. انتخاب صحیح پچ پنل فیبر برای شبکه شما مفید می باشد. شما ممکن است جنبه های مختلف انواع Loaded و Unloaded، اندازه رک، ظرفیت پورت، و غیره را در نظر بگیرید. پچ پنل با ظرفیت بالای فیبر نوری توسط شبکه 40G/100G معرفی شده است . اگر می خواهید از پهنای باند بالا بهتر استفاده کنید، مصرف پچ پنل پورت با ظرفیت بالا به شما توصیه می شود.


موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دفتر فروش تجهیزات فیبر نوری و آدرس fiber.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 101
:: بازدید هفته : 110
:: بازدید ماه : 110
:: بازدید سال : 169
:: بازدید کلی : 1346